Wednesday, June 2, 2010

3 idiots

3 idiot.hahah.pelik kan bunyi die.hmm.ni lah tajuk filem hindi yang baru aku habis tonton dekat TV tadi.
ok,sejak mak aku melanggan astro box office ni aku memang gila tengok TV tambahan pula sekarang cuti semester lagi gila lah aku menonton.
ok..ok..berbalik kepada 3 idiots ni.cerita dia memang 'superb'aku suke sangat tengok cerita ni memang aku boleh gelak sampai keluar air mata dan disebabkan cerita ni jugak aku menangis.haha.macam kelakar kan
menangis sebab tengok cerita hindi.
Alkisahnya bermula apabila si Farhan Qureshi,Raju Ratsogi bertemu seseorang yang akan mengajar mereka mengenal erti sebuah kehidupan yang sebenarnya,Rancchoddas"rancho" Shyamaldas Chanchad.huh.die memang kawan yang hebat dan die memang seorang yang 'cool'.Dalam ni dia selalu cakap kat kawan die supaya jadi orang yang cemerlang sebab kejayaan akan menyusul selepas itu.
Cerita ni sebenarnya menekakan erti persahabatan yang sebenarnya.Betapa kita memerluk
an seorang sahabat dalam hidup kita ni.Kawan memang senang nak cari tapi sahabat ? susah.Semua orang boleh jadi kawan kita tapi tak semua boleh jadi sahabat kita.Sahabat orang yang sanggup dengar rungutan kita tanpa bosan,dia juga orang yang saggup angkat call kita pagi-pagi buta, juga orang yang sanggup menangis dan ketawa bersama-sama kita.Itulah sahabat sebenarnya.
Syukurlah aku ada sahabat yang aku sangat sayang selagi aku bernafas di muka bumi ini.Kepada sahabat-sahabat aku,aku nak bagi tau yang aku sangat
sayang kamu semua.
ni an
tara gambar cerita 3 idiots yang aku tonton: -

No comments:

Post a Comment